Meridian
Op dit gedeelte van het Viertron forum kunt u al uw vragen en opmerkingen omtrent Meridian met ekaar uitwisselen..
Pagina 1Leuk om het eerste bericht te sturen. Meridian, fantastisch spul. Viertron, prima service. Succes op de a.s. VAD show.
| Geplaatst op 15 October 2008, 19:21 door Paul Devilee Laatst aangepast op 15 October 2008, 19:21 |
Ik heb een klassieke hifi-installatie van Meridian. Voor-, eindversterker en CD-speler van de G-serie.
Over de kwaliteit en de vormgeving hoef ik denk ik niets te zeggen. Wat valt daaraan nog toe te voegen?
Wel heb ik een opmerking, waarvan ik hoop dat andere G-bruikers misschien een oplossing hebben. De altijd in stand-by staande cd-speler wordt actief bij alle toepassingen. Dat is natuurlijk niet nodig. Alleen als je het keuzeknopje cd indrukt hoort de speler actief te worden. Wat de overwegingen zijn geweest om hiervoor te kiezen weet ik niet, maar ik zou het graag via een software update veranderen.
Iemand een suggestie?
| Geplaatst op 02 December 2008, 19:10 door alfred ras Laatst aangepast op 02 December 2008, 19:10 |
Mijn Meridian G 92 heeft actieve speakers van Meridian DS 3100.
De volumeknop op het apparaat geeft soms een vreemde reaktie: Soms draai ik het volume terug en dan volgt er een keiharde reaktie via de speakers.
Is dit een bekende klacht?
Ik ben bang voor mijn speakers omdat plotseling het volume extreem hoog wordt zonder het zelf omhoog te draaien
| Geplaatst op 17 April 2009, 07:18 door G.J. Douma Laatst aangepast op 17 April 2009, 07:18 |
Geachte heer Douma,
Het door u beschreven gedrag is ons niet bekend. Graag verzoeken wij u om contact met ons of met uw dealer op te nemen zodat wij dit voor u kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet,
Ron Klootwijk
Viertron BV
| Geplaatst op 27 April 2009, 05:58 door klootwijk Laatst aangepast op 27 April 2009, 05:58 |
Alfred, een beetje (nou ja!) late reactie, maar wat jij wilt is niet te verwezenlijken. Ook mijn G98 staat altijd aan. Dat is ingebakken in het systeem en zal te maken hebben met de onderlinge communicatie van de apparaten. Er is voor zover ik weet geen software fix voor. Ook mijn G68 heeft het probleem dat bij het volume naar beneden draaien dat volume juist toeneemt. En niet te weinig. Erg vreemd. Ron, hoe krijg ik het versie nummer uit mijn speakers getoverd. Ik meen en heb ook nagezocht dat er in stand-by op display gedrukt moet worden. Ik zie echter niets verschijnen en dat terwijl ik mijn 5200's wil updaten. Verder een groet.
| Geplaatst op 15 June 2009, 19:15 door Paul Devilee Laatst aangepast op 15 June 2009, 19:15 |
Hier nog een erg tervreden Meridian gebruiker.
Na een 568 en een 568.2 heb ik nu al weer 5 jaar een G68.
Mij bevalt (naast de sublieme geluidskwaliteit) ook de mate waarin de G68 te configureren is.
Maar ik moet me jammer genoeg bij wat voorgangers aansluiten. Ook bij mijn G68 is de volumeknop de draad kwijt; een klikje omlaag draaien resulteert vaak in een volume stijging van5 of meer.
Daarnaast heeft hij een identiteits crisis: het is een G68-AXV maar het configuratie programma ziet hem als een G68-XXV. Met als gevolg dat ik geen oude configuraties meer kan laden...
Ik heb 2 weken geleden hierover een mailtje naar Viertron gestuurd, maar nog geen antwoord gehad.
Ik denk dat men hier het "Hitchhikers Guide to Meridian" forum al wel kent, maar mocht dat nog niet zo zijn dan kan men het op deze url vinden:
http://www.meridianunplugged.com/
Dit is een internationaal forum van Meridian liefhebbers waar men veel nuttige informatie kan vinden.
Een actueel onderwerp daar betreft een aantal vragen die op de CES vakbeurs dit jaar aan Meridan zijn gesteld over ontwikkelingen rondom huidige en nieuwe producten.
Dit is hier te vinden:
http://www.meridianunplugged.com/ubbthreads/ubbthr ...
Met vriendelijke groeten,
Mark van Linder
| Geplaatst op 16 June 2009, 17:34 door Mark van Linder Laatst aangepast op 16 June 2009, 17:34 |
geachte,sinds een aantal maanden in het bezit van een meridian g06.2.nu gebeurt het regelmatig dat de cd blijft zitten als je hem wilt verwijderen.valt hier wat aan te doen?
| Geplaatst op 21 July 2009, 10:08 door lecluyse koen Laatst aangepast op 21 July 2009, 10:08 |
Ik bezit een G08 cd speler en een controll unit ( V.V./tuner) G01. Gisteravond ging plots het display van de G01 uit maar verder werkte alles normaal. Als ik het volume verander dan verschijnt op het display wel het volume in cijfers dat dan hoger of lager wordt ingesteld maar dit verdwijnt na ongeveer 4 a 5 seconden.Dat is ook zo als ik een andere bron kies. Dan verschijnt CD of TV of Radio maar ook dat verdwijnt weer na 4 tot 5 seconden. Ik heb de manuals nagekeken of er ergens iets werd vermeld wat te doen om het display weer permanent zichtbaar te maken als de G 01 aan staat. Kon helaas niets vinden. Ik heb nog 1 oplossing : De Controll Unit G-01 even uit en weer aanzetten. Weet iemand een andere manier die het probleem oplost?
De G-08 heeft wel een aanstaand display.
| Geplaatst op 21 November 2011, 18:44 door Bob van der Wardt Laatst aangepast op 21 November 2011, 18:44 |
Ter navolging van mijn voorgaande post dit:
Ik heb het probleem van de verdwijnende display opgelost. Waarschijnlijk is er met schoonmaken iets of iemand tegen de knop "display" gekomen met doek of hand want toen ik de knop "display" op de G-01 indrukte verscheen het display weer. Eerder had ik geprobeerd met de knop "display"op de AB het display weer tot leven te wekken maar dat ging niet.
Ik had totaal vergeten dat er op de G-01 zelf ook een knop zat gemerkt "display".
| Geplaatst op 22 November 2011, 13:59 door Bob van der Wardt Laatst aangepast op 22 November 2011, 13:59 |